Hej Jeanette Ribbingström!

Berätta lite om dig själv!
Jag jobbar som servicekoordinator och garantispecialist på ett företag som tillverkar bussar, och främst elbussar då. Jag bor i Skateholm med sambo och två vuxna barn.

Varför valde du oss som bank?
Min pappa, som inte finns med oss längre, var kund i banken och var väldigt nöjd så jag följde efter för tio år sedan. Eftersom pappa var kund på Tomelillakontoret valde jag det också. Vi båda kände att vi inte ville vara bara en i mängden hos vår bank. Hos Sparbanken Syd känner man sig bekräftad och sedd och dörrarna är alltid öppna. Det är en bank för alla och man behöver inte vara överdrivet rik för att bli bra bemött vilket känns bra. Jag berättar för mina vänner hur nöjd jag är och nu har även min chef blivit kund i banken.

På vilket sätt har banken skapat värde för dig?
Det är aldrig några problem att komma till kontoret på besök – och man får lov att komma. Vissa banker vill ju inte alls att man ska komma utan bara ha kontakt på distans, och ibland knapp det. Jag har alltid fått ett trevligt bemötande och fått den hjälp och vägledning jag behövt. Det känns tryggt att veta banken alltid är där för mig.

Är du också nyfiken på oss? Välkommen! 💛

Läs fler intervjuer med våra kunder här