Policy sociala medier

När du interagerar med oss på sociala medier

Banken har konton på flera sociala medier (Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn). Vi använder sociala medier för att informera om vårt verksamhetsområde och våra produkter, marknadsföring och för att interagera och kommunicera med användare av sociala medier.

Vi behandlar uppgifter om namn, bild och information i inlägg. Vi besvarar generella frågor om banken, och kommentarer på våra inlägg. Vi hanterar inga privata ärenden i sociala medier, och ber dig som skriver till oss att inte lämna ut kontonummer, personnummer eller annan privat information. Om du lämnar ut alltför privat information kan vi för din säkerhet välja att ta bort ditt inlägg.

Vi kommer inte att tillåta personangrepp eller rasistiska, sexistiska eller nedvärderande inlägg eller inlägg som på annat sätt strider mot svensk lag. Detsamma gäller inlägg som gör reklam för tjänster eller produkter som inte tillhandahålls av banken. Den som bryter mot reglerna kommer att få sitt inlägg borttaget, blockeras från sidan och rapporteras till Meta/Microsoft. Om du ser ett kränkande inlägg ber vi dig att rapportera det till oss.

Laglig grund

Banken hanterar konton på sociala medier med stöd av den lagliga grunden intresseavvägning, i syfte att besvara förfrågningar och kommentarer från dig. 

Delning av uppgifter

Allt du skriver på sociala medier är öppen information och kan läsas av andra personer.

Lagringstid

Publicerade personuppgifter i sociala kanaler bevaras till dess att du själv väljer att ta bort din kommentar/ditt inlägg. Eventuella kommentarer med känsligt innehåll tas bort så snart vi uppmärksammar meddelandet.

KUNDCENTER

Vi hjälper dig med alla frågor. Ring oss måndag kl. 08.00-18.00, tisdag-torsdag kl. 09.00-18.00 samt fredag kl. 09.00-17.30. Ditt samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte. 

0411-82 20 00

Bli kund idag